Page 54 - bultensayi3
P. 54

ETKİNLİKLER  I   Ocak-Şubat 2022   I    SAYI 3






                                                 BAİBÜ’DE



                      YENİ NESİL ÖĞRETMEN SÖYLEŞİSİ





























        Bolu  Abant  İzzet  Baysal  Üniversitesi’nde  düzenlenen   meye başladım. Ben de çocuk olmuştum. Çocukken ak-
        söyleşide,  yeni  nesil  öğretmenlik  kavramı  ele  alındı.   şama kadar oynayıp, annemin yaptığı reçelli ekmekleri
        Üniversitemiz Genç Fikirler Öğrenci Topluluğu ve Genç   yerdim.  Bizler  öğretmen  kürsüsüne  geçince  çocukken
        Ofis’in  ortaklaşa  gerçekleştirdiği  söyleşide,  kısıtlı  im-  yaptıklarımızı  unutuyoruz  sanırım.  Ben  de  çocuklarla
        kanlarla yarattığı ve sosyal medya hesaplarından pay-  oyunlar  oynamaya  başladım.  Eğlenceli  oyunlar,  zeka
        laştığı eğlenceli-öğretici öğrenci aktiviteleri büyük ilgi   oyunları,  yaratıcı  oyunlar.  Bir  zaman  sonra  yangından
        gören  ve  kendisini  Yeni  Nesil  Öğretmen  olarak  adlan-  kaçar gibi okuldan çıkan çocuklar, ders dışı zamanlarda
        dıran Caner Sarıoğlu, öğretmenlik deneyimlerini, İzzet   da okulun çevresinde dolaşır hale geldiler. Ben bu oyun-
        Baysal Kültür Merkezi Mavi Salonda bir araya geldiği öğ-  ların  öğrenmedeki  faydalarını  görmeye  başlamıştım.”
        retmen adaylarıyla paylaştı.                          diyerek özetledi.

        Eğitim  Fakültesi  öğrencilerimizin  büyük  ilgi  gösterdiği   “Öğrencilerimizi   Bilinmez   Bir   Dünyaya
        etkinlikte genç Sınıf Öğretmeni Caner Sarıoğlu, ilk ata-  Hazırlıyoruz.”
        masının yapıldığı Şanlıurfa’nın Harran ilçesindeki okul-
        da, hiç Türkçe bilmeyen ya da çok az bilen öğrencileri   “Bir araştırmaya göre, şu anda ilkokula giden çocukların
        olduğunu belirterek, söyleşinin temasını “Öğrencilerim   yüzde 65’i, günümüzde henüz olmayan mesleklerde ça-
        henüz 1’inci sınıflardı ve ben onlara okuma-yazma öğ-  lışacaklar. Onları bilinmez bir dünyaya hazırlıyoruz as-
        retecektim  ama  öğrencilerimle  anlaşamıyordum  bile.   lında.” diyen Sarıoğlu, “Peki öğrencilerimizi neye göre
        Böyle bir durumda, fakültede öğrendiğim o Freud’lar fi-  yetiştireceğiz,  çocuklara  hangi  becerileri  vermemiz
        lan, hepsi çöp olmuştu aslında. Yani burada işe yaramı-  lazım? 21’inci yüzyıl becerileri aslında hep vardı. Yani
        yordu. Bir zaman sonra, “Bu işi yapamıyorsan bırak git   tarihin ilk zamanlarından beri problem çözüyoruz, lider
        Caner, çocukların hakkına giriyorsun.” diye düşünmeye   insanlar yetişiyor, iletişim kuruyoruz gibi. Bu hıza en az
        başladım. Ama sonra bir öğrencimin benim saç şeklimi   ayak uydurabilen yerler, okullarımız. Hâlâ kara tahtada
        taklit ettiğini gördüm. Aslında henüz tam anlaşamasam   ders anlatmaya çalışan öğretmenlerimiz var. Sizler, öğ-
        bile gözlerimin içine bakan, benden etkilenen pırıl pırıl   rencilerle bağ kurun, onlara çağın becerilerini vermeye
        öğrencilerim  vardı  benim.  Ne  yapabilirim  diye  düşün-  gayret edin.” diyerek, 21’inci yüzyıl becerileri hakkında
                                                              uygulamalı-eğlenceli örnekler verdi.

          Ocak-Şubat 2022/Sayı 3
    54 BAİBÜ BÜLTEN
   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59