Page 27 - BATIKAF-2022
P. 27

Recep HOŞCAN

                               Bolu Merkez Altındağ Belediyesi Kız İmam Hatip Lisesi Müdürü






        Okulumuz Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi’nin düzenle- Batı Karadeniz Kariyer Fuarı her ne kadar üniversite öğren-
        miş olduğu Batı Karadeniz Kariyer Fuarı’nda stant açarak  cilerine yönelik olsa da öğrencilerde kariyer bilinci oluşu-
        Kariyerine Işık Tut Projesinin tanıtımını gerçekleştirmiştir.  munun, gelecek planlama çabalarının daha erken yaşlar-
        Kariyerine Işık Tut Projesi Okulumuz ile Bolu Abant İzzet  da başladığı bilinmektedir. Kariyerine Işık Tut Projesi gibi

        Baysal Üniversitesi arasında yapılan bir protokol ile hayata  projelerin yaygınlaşmasının gençlerimizin geleceklerine
        geçirilen bir projedir.                               yön vermelerini katkı yapacağına olan düşüncemiz fuara
        Öğrencilerin 10. sınıftan 11. sınıfa geçerken alan seçmekte  katılmamızı sağlamıştır. Açtığımız stant ile Kariyerine Işık

        zorlanmaları, kendilerine hangi mesleğin uygun olduğu ko- Tut Projesinden sorumlu olan öğretmen ve öğrencilerin
        nusunda fikir sahibi olamamaları, üniversite seçimlerinde  katılımcılar ile buluşması gerçekleştirildi. Dağıtılan bro-
        dahi kararsızlığa düşmeleri “ Kariyerine Işık Tut” projesinin  şürler ile proje hakkında genel bilgiler verilerek kariyer
        doğmasını sağlamıştır. Bu proje öğrencilerin daha alan  planlamasının küçük de olsa ilk adımlarının lise sıralarında
        seçiminde doğru bir karar alıp rotalarını doğru yöne çe- atılması gerektiği vurgulandı. Projemizin katılımcılar tara-

        virmelerini hedefler. Üniversite, fakülte ve bölüm seçimle- fından görmüş olduğu ilgi bizleri memnun etmiştir.
        rinin sağlıklı bir şekilde ilerlemesi için en baştan öğrencinin
        kendisini, becerilerini ve ilgi alanlarını belirlemesini amaç-

        lamaktadır.
        Bu projeyle öğrencilerimiz hayallerindeki bölümde bir gün
        boyunca üniversitede derslere girerek akademisyenler ve
        üniversite öğrencileriyle birlikte bulunmuşlardır. İdeallerin-
        deki mesleğin özelliklerini, meslek için gereken nitelikleri,

        geçirilmesi gereken eğitim sürecini öğrenmiş, kendi özel-
        likleri ile özdeşleşen bölümü tercih ederek sağlıklı seçimler
        yapmışlardır.





                                                                                     BATIKAF’22 Başarısının Öyküsü | 2022  27
   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32