Page 8 - PDO_14_sayi
P. 8
2021 Yılı II. dönem çağrısı kapsamında projeleri desteklenmeye hak kazanan
Mühendislik Fakültesi Makine Mühendisliği proje yürütücüsü lisans öğrencilerimiz.
24.05.2001 tarihinde Aydın’da doğdum. İlk ve orta öğretimimi İkiçeşmelik İlk/Ortaoku-
lunda tamamladım. Lise öğretimimi Hasan Fatma Önal Anadolu Lisesinde tamamladım.
Kendimi bildim bileli iş makinelerine, havacılık ve uzaya, teknolojiye, makinelere ilgi duy-
mamdan dolayı makine mühendisliğini tercih ettim. Bu vesileyle Bolu Abant İzzet Baysal
Üniversitesi Makine Mühendisliği bölümünü kazandım. Üniversite hayatım boyunca çeşitli
projeler, takımlar ve etkinliklere katılarak kendimi geliştirmeyi hedefledim. Şuan 3. Sınıf
öğrencisiyim.
2021 yılında Teknofest yarışmasına katılmaya hak kazandım. Teknofest Serbest Kategori
İnsansız Hava Aracı Yarışmasında Gümüş Performans 2. Derecesi Kazandım.2021 yılında
BAİBÜ TEKNOMAKİNE Yönetim Kurulu Üyesi oldum.2021 yılında TÜBİTAK 2209-A Üniversi-
te Öğrencileri Araştırma Programı’na sunduğum “Fotovoltaik/Termal Sistem İle Fotovoltaik
Panel Verimlerinin Karşılaştırılması” başlıklı poje önerisi 2022 yılında 4000TL bütçe ile
desteklenmeye hak kazandı. Bu projenin amacı fotovoltaik/termal sistem ile fotovoltaik
panel verimlerinin karşılaştırılmasını yaparak, güneş enerjisi sistemlerinde fotovoltaik/
termal sistem kullanması durumunda elde edilen verim artışını göstermektir. Bu sayede
Diyar Bor fotovoltaik/termal sistem kullanması artırmayı amaçlamaktayız.
BAİBÜ Makine
Mühendisliği Bölümü
3. Sınıf Öğrencisi
2001 yılında İstanbul Üsküdar’da doğdum. İlk ve orta öğretimini İstanbul Pendik’te
okudum. Pendik Anadolu Lisesi’nden mezun oldum. İlk öğretim yıllarından beri teknoloji
ile ilgi olan Erdem, üretmek, geliştirmek, ülkesine faydalı bir birey olmak için ilgili olduğum
bölüm olan makine mühendisliğini tercih ettim. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Mak-
ine Mühendisliği Bölümü 3.sınıf öğrencisiyim.
2019 yılında yeni yeni temelleri atılan Teknomakine Topluluğunun bünyesine katıldım.
2 senelik pandemi nedeniyle uzaktan gerçekleştirilen eğitim benim için dönüm noktası
oldu. Pandemi döneminde yeni topluluklar keşfederek aktif olarak seminer ve söyleşilere
katıldım, aldığım eğitimlerle bilgisayar ve makine mühendisliği alanı için uygulama ye-
teneklerimi geliştirdim. Pandemiden sonra 3. Sınıf olarak yüz yüze eğitimin başlamasıyla
2019’da temeli atılan ve pasif olarak kalan Teknomakine Topluluğunun Yönetim Kurulu
Başkan Yardımcısı olarak topluluğa hizmet etmeye başladım. Temel odağım, Teknomakine
Topluluğunu, diğer okullarda olan dinamik topluluk haline getirmek ve geride bir düzene
oturmuş; üreten, geliştiren, sistematik ve öğrenci gelişimine önem veren örnek bir toplu-
luk bırakmaktır. Makine mühendisliği bölümü 3. sınıf öğrencisi olarak en büyük hay-
Erdem Şanlı alim bölümde toplululuk için iz bırakan bir kişi olmak. Bu hedeflerle yola çıkarak, başkan
yardımcısı olduğum ekiple atılımlara başladım. 2021-2022 döneminde yönetim kurulu
BAİBÜ Makine üyeleriyle beraber kurduğum proje ekibi ile proje yazma eğitimleri düzenledim. Bu eği-
Mühendisliği Bölümü tim sonrasında, proje ekibi üyesi olan 7 üye, 6 farklı proje ile TÜBİTAK 2209-A Üniversite
3. Sınıf Öğrencisi Öğrencileri Destekleme Projelerine başvurduk. Böylece okulda bir dönemde 6 tane proje
ile TÜBİTAK’a başvuran ve desteklenen toplululuk olarak ilki yaşamıştır. Aynı zamanda pro-
je ekibimizle beraber “Pv-Tek” adlı takım adı altında 2022 yılında Baykar ve TÜBİTAK ortak-
lığında düzenlenen TEKNOFEST’e Çevre ve Enerji Teknolojileri Kategorisinde “Fotovoltaik
Panel Destekli, Akıllı, Elektrikli Bisiklet Şarj İstasyonu Tasarımı ve Üretimi” adlı proje ile
başvuruda bulunduk. Proje ön değerlendirme aşamasını geçmiş olup, Proje Detay Rapo-
ru aşamasının sonucu beklenmektedir. İlgili projenin tanıtım videosuna https://youtu.be/
jAHo0JDyigc adresinden erişim sağlamak mümkündür. TÜBİTAK 2209-A TÜBİTAK 2209-A
Üniversite Öğrencileri Araştırma Programı kapsamında desteklenen yürütücüsü olduğum
“Termoelektrik Jeneratör ile Laboratuvar Ortamında Elektrik Üretilmesi ve Fabrika Baca
Gazı Atıklarında Değerlendirilebilirliğinin Analizi” başlıklı projenin bütçesi 4000TL’dir.
Bu projenin amacı, fabrika bacalarından açığa çıkan atık enerjiyi kullanarak alternatif yak-
laşımla enerjiyi atık formdan elektrik enerjisine dönüştürmektir.
8 PDO E-BÜLTEN (14. SAYI) - HAZİRAN 2022