AB Projesi Kapsamında Sosyal Medya Tabanlı Eğitsel Oyunlar Geliştirildi

    Bolu İl Milli Eğitim Müdürlüğü’nün koordinatörlüğünde, Abant İzzet Baysal Üniversitesi (AİBÜ) Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Mustafa Gencer’in proje yürütücüsü olduğu ‘Mesleki Eğitim Uygulamalarına Oyun Teknolojilerinin Uyarlanması’ (GAMVET) adlı AB Mesleki Eğitim Programı Leonardo da Vinci Yenilik Transferi projesi tamamlanma aşamasına geldi. Projenin; İspanya, İtalya ve Bulgaristan’daki ortaklarının da yer aldığı son toplantısı, Ağustos ayında İspanya’da gerçekleştirildi. Toplantıya ülkemizden AİBÜ Eğitim Fakültesi Öğretim Üyeleri Doç. Dr. Zülbiye Toluk Uçar ve Yrd. Doç. Dr. Hakan Yaman, Bolu İl Milli Eğitim Müdürlüğü’nden Süleyman Yardımcı ve İlksen Oben Eruçar, Bolu Otelcilik ve Turizm Meslek Lisesi Müdürü Mahir Dursun ve Öğretmen Bülent Yalçın ile TEKVAR Ltd. Şti.’den Erol Karakırık katıldı.
    3 gün süren toplantılarda, proje kapsamında Türk, Bulgar ve İtalyan ortaklar tarafından geliştirilen ve uygulamaları yapılan sosyal medya tabanlı oyunlar ele alındı. Toplantıda aynı zamanda bu tür eğitsel oyunların nasıl oluşturulacağı, hangi aşamalara dikkat edilmesi gerektiği, uygulamalarla ilgili öğretmen ve öğrencilerin görüşleri ile oyun metodolojileri konularında sunum yapıldı, projenin gelecekte eğitim sistemine nasıl bir yön verebileceği tartışıldı ve katılımcıların görüşleri alındı.
    Türkiye’den ‘Turist Ömer’ ve ‘Chef-X’…
    Proje kapsamında Bolu İl Milli Eğitim Müdürlüğü’nden Bülent Yalçın ve Mustafa Karakaya koordinatörlüğünde Bolu Otelcilik ve Turizm Meslek Lisesi öğretmenleri tarafından ‘Turist Ömer’ ve ‘Chef-X’ adlı iki oyun geliştirildi. İlk oyunda öğrenciler; oyunun kahramanı Turist Ömer olarak Bolu’yu gezecekler ve kentin tarihi ve turistik mekanları ile kültürü hakkında bilgi toplayacaklar, ardından bunlarla ilgili hem Türkçe hem de İngilizce bir sunum yapacaklar. İkinci oyunda ise ünlü aşçı Chef-X rolünde olacak öğrenciler pişirdikleri yemeğin ardından sunum için bazı sürpriz aşamalardan geçecekler.
    Diğer Oyunlar…
    Projenin İtalyan ortakları tarafından ise ‘Seven-7’ ve Robinson Crusoe’ adlı oyunlar geliştirildi.
    Seven-7’de öğrenciler, Marco Rossi rolünde Dante’nin ünlü İlahi Komedya’sından yararlanılarak hazırlanan görevleri yerine getirecekler, Robinson Crusoe’da ise batan geminin enkazından elektrik üretmeye çalışacaklar.
    Bulgar ortaklar tarafından geliştirilen ‘Sofya-Antik ve Bilge’ oyununda ise öğrenciler Asparuh olarak Sofya’yı tanıyacaklar, ‘Modern Kül Kedisi’nde ise yeni tasarımlar yapacaklar.

    Önceki İçerikAİBÜ Rektörlüğü Taziye Mesajı
    Sonraki İçerikÜniversitemizde Yatırım ve Hizmetler Devam Ediyor