AİBÜ’de Uzaktan Eğitim…

    Abant İzzet Baysal Üniversitesi’nde (AİBÜ) ilk kez bu yıl uygulanmaya başlanan ‘Uzaktan Eğitim Sistemi’ hakkında Kongre Merkezi’nde öğrencilere yönelik bilgilendirme toplantısı düzenlendi. Toplantı kapsamında AİBÜ Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürü Yrd. Doç. Dr. Nuh Yavuzalp; Türk Dili, İnkılap Tarihi ve İngilizce’den oluşan zorunlu ortak dersleri uzaktan eğitim sistemi aracılığıyla görmeye başlayan 1’inci sınıf öğrencilerine sistemle ilgili ayrıntılı bilgi verdi. Toplantıya katılan Müdür Yardımcıları Yrd. Doç. Dr. Melih Derya Gürer ile Uzman Mustafa Demirel de, öğrencilerin sorularını uygulamalı olarak yanıtladılar.

    Yrd. Doç. Dr. Nuh Yavuzalp; sisteme, Üniversitemizin ya da Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi’nin Web sayfalarındaki Uzaktan Eğitim Yönetim Sistemi’nden erişilebileceğini hatırlatarak, sisteme nasıl girilebileceği ve sistemden nasıl yararlanılabileceği konularında bilgi verdi. Sisteme girişte zorluk yaşayan öğrencilerin öncelikle duyurular kısmını incelemeleri gerektiğine vurgu yapan Yrd. Doç. Dr. Yavuzalp, öğrencilerin en büyük hatalarının bu kısmı okumadan sisteme girmeye çalışmak olduğunu söyledi.

    ‘Her Öğrencimiz Artık Kurumsal Bir E-Posta Adresine Sahip’

    Sisteme girişte yaşanan sorunların çözümü hakkında bilgi veren Yrd. Doç. Dr. Yavuzalp, parolalarını unuttuklarında ya da değiştirmek istediklerinde e-posta adreslerine bilgi mesajı gönderildiğine işaret ederek, “Peki hangi e-posta adresiniz? Birçok öğrencimiz üniversiteye kayıt yaptırırken e-posta adreslerini verdiklerini söylüyorlar ama vermeyen öğrencilerimiz de var ya da adreslerini kullanmıyorlar. Biz bu riski göze almamak için bir çalışma yaptık. Bilgi İşlem Daire Başkanlığı’nın da teknik alt yapısını tamamlamasıyla birlikte artık tüm öğrencilerimiz kurumsal birer e-posta adresine sahipler. Bu adres için Üniversitemizin Web  sayfasında sağ taraftaki kısa yollarda ‘İbu Öğrenci E-Posta Hizmeti’ başlığını tıklıyorsunuz. Burada detaylı tüm bilgiler var.” açıklamasını yaptı.

    Ders içerikleri ve sanal dersler ile bunlara erişme konularında da öğrencilere aydınlatıcı bilgiler veren Yrd. Doç. Dr. Yavuzalp, “Sanal oturumlara web sayfası üzerinden olduğu gibi akıllı cihazlar aracılığıyla da erişilebiliyor. iPhone, android, tablet ya da ipad gibi cihazlara  Adobe Connect adlı uygulamayı ücretsiz olarak yükleyebiliyorsunuz. Bu uygulama sayesinde sanal derslerinizi akıllı cihazınızdan da takip edebilirsiniz.” dedi.

    Uzaktan Eğitim Sistemi hakkında bilgi edinmek isteyen öğrencilerimiz 23 Ekim Perşembe (bugün) ve 24 Ekim Cuma günleri Kongre Merkezi Bordo Salonda saat 10.00’da yapılacak toplantılara katılabilirler.

    Önceki İçerikÖğrenci Etkinlikleri Komisyonu’na Üye Seçimi Yapıldı
    Sonraki İçerikYabancı Uyruklu Öğrencilerin Genel Sağlık Sigortalılığı Hakkında Önemli Duyuru